این سردرد‌ها شما را نکشد، فلج‌تان می‌کند | ۷ راهکار‌ برای خلاصی از سردرد زمستانی

برخی از ما با شروع فصل سرما، سردرد‌های متفاوتی را تجربه می‌کنیم که می‌تواند طبیعی باشد؛ اما اگر راه‌حل‌های زیر را امتحان کردید و همچنان سردرد داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید
این سردرد‌ها شما را نکشد، فلج‌تان می‌کند | ۷ راهکار‌ برای خلاصی از سردرد زمستانی
کد خبر : ۵۲۷۵۴

خبرگردون | داشتن سردرد دردناک است؛ اما در بسیاری از موارد سردرد‌ها نشانه آن هستند که شما یک مشکل بزرگ و یا بیماری خاصی دارید.

به گزارش وب سایت پزشکی healthshots، اگر به تازگی سردرد‌های با علائم متفاوت و مشکلات جدید داشتید، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید؛ چراکه بسیاری از این سر درد‌ها می‌تواند نشانگر آن باشند که شما به یک بیماری جدی مبتلا شدید و این موضوع بسیار خطرناک است؛ بنابراین اگر سه بار یا بیشتر در هفته سردردی دارید که مدام بدتر می‌شوند و از بین نمی‌روند، باید آن را جدی بگیرید. همچنین اگر روزانه تقریبا مجبور به مصرف مُسکن مصرف کنید و برای خلاصی و درد کمتر، در هفته بیشتر از دو تا سه دوز از دارو‌های بدون نسخه مصرف می‌کنید، بدون شک بیماری خطرناکی در کمین شماست.

توجه داشته باشید که سردرد ناگهانی و شدید همراه با یکی از علائم مانند ضعف، سرگیجه، از دست دادن ناگهانی تعادل یا زمین خوردن، بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن، یا عدم توانایی در حرکت دادن بدن می‌تواند شما را تا مرز فلجی ببرد.

تاری دید، دوبینی، تب، تنگی نفس، سفت شدن گردن یا بثورات پوستی نیز اگر همراه با سردرد باشد، در مواردی می‌تواند مرگ زودهنگامی را برای شما رقم بزند.

۷ راه‌حل برای رهایی از سردرد صبحگاهی در زمستان

برخی از ما با شروع فصل سرما، سردرد‌های متفاوتی را تجربه می‌کنیم که می‌تواند طبیعی باشد؛ اما اگر راه‌حل‌های زیر را امتحان کردید و همچنان سردرد داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید و بدانید هدر دادن وقت می‌تواند شما را به دردسری بزگ بیاندازد.

-    نوشیدن آب در طول روز تا به اندازه کافی هیدراته بمانید.
-    از یک تصفیه هوا یا دستگاه بخور برای حفظ رطوبت اتاق خواب خود استفاده کنید که می‌تواند مانع از خشکی و ناراحتی‌های بشود که اغلب در زمستان باعث سردرد‌های صبحگاهی می‌شود.
-    دمای اتاق را در حد متوسط نگه دارید و از یک پتو برای گرم نگه‌داشتن تخت خود و ایجاد یک محیط خواب دنج استفاده کنید.
-    شستشوی مجاری بینی با محلول نمکی قبل از خواب ممکن است به کاهش احتقان کمک کند و همچنین احتمال بیدارشدن با یک سردرد صبحگاهی در زمستان را کاهش دهد.
-    در فصل زمستان به یک برنامه منظم برای زمان خواب و برنامه غذایی پایبند باشید. داشتن خوابی مداوم و مرتب برای جلوگیری از سردرد ضروری است.
-    برای کمک به کاهش تنش عضلانی و کاهش خطر سردرد صبحگاهی از بالش‌های مناسب و طبی استفاده کنید.
-    استرس خود را مدیریت کنید تا خطر ابتلا به سردرد را کاهش دهید؛ و از مدیتیشن، تنفس عمیق و تمرینات کششی ملایم برای تقویت آرامش و خواب بهتر بهره ببرید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر